Pierwszy egzemplarz Czajki bis został oblatany na wiosnę 1936r. przez Kazimierza Kulę w Starej Miłosnej pod Warszawą. Pierwsze Czajki bis nosiły numery rejestracyjne SP-678 i 679. Czajka bis różniła się przede wszystkim konstrukcją kadłuba. Kabina została wykonana ze sklejki i stanowiła integralną konstrukcję przodu kadłuba. Obie belki otrzymały przekrój teowy. Szybowiec wszedł do produkcji seryjnej w Warsztatach Szybowcowych w Warszawie, gdzie zbudowano kilka serii po 10 i 20 sztuk.
źródło: Szybowiec przejściowy CZAJKA, T. Murawski 2020

Model szybowca Czajka bis został opracowany w TurboCAD. Konstrukcja klasyczna balsowo-sklejkowa. Szybowiec jest przystosowany do sterowania 4 kanałowego – Lotki, ster wysokości, ster kierunku. Opcjonalnie wyczep.
Parametr | Wartość |
---|---|
Rozpiętość | 2000mm |
Długość | 1090mm |
Wysokość | 400mm |
Profil | MS3-11 Retro |
Środek ciężkości | 65mm-84mm |
Waga do lotu | 1400g |
Pokrycie | Folia Oracover Antique |
Powierzchnia sterowa | Serwomechanizm |
---|---|
Lotki | Tower Pro SG-92R |
Ster wysokości | Hitec HS-81 |
Ster kierunku | Hitec HS-81 |
Wyczep holu | Tower Pro SG-92R |
Relacja z budowy modelu na forum ADW, kliknij TUTAJ




Masz pytanie? Kliknij tutaj by zadać je autorowi.