Przejdź do treści

Czajka bis

  • mgr 

Pierwszy egzemplarz Czajki bis został oblatany na wiosnę 1936r. przez Kazimierza Kulę w Starej Miłosnej pod Warszawą. Pierwsze Czajki bis nosiły numery rejestracyjne SP-678 i 679. Czajka bis różniła się przede wszystkim konstrukcją kadłuba. Kabina została wykonana ze sklejki i stanowiła integralną konstrukcję przodu kadłuba. Obie belki otrzymały przekrój teowy. Szybowiec wszedł do produkcji seryjnej w Warsztatach Szybowcowych w Warszawie, gdzie zbudowano kilka serii po 10 i 20 sztuk.

źródło: Szybowiec przejściowy CZAJKA, T. Murawski 2020

Model szybowca Czajka bis, podczas budowy

Model szybowca Czajka bis został opracowany w TurboCAD. Konstrukcja klasyczna balsowo-sklejkowa. Szybowiec jest przystosowany do sterowania 4 kanałowego – Lotki, ster wysokości, ster kierunku. Opcjonalnie wyczep.

ParametrWartość
Rozpiętość2000mm
Długość1090mm
Wysokość400mm
ProfilMS3-11 Retro
Środek ciężkości65mm-84mm
Waga do lotu1400g
PokrycieFolia Oracover Antique
Podstawowe parametry
Powierzchnia sterowaSerwomechanizm
LotkiTower Pro SG-92R
Ster wysokościHitec HS-81
Ster kierunkuHitec HS-81
Wyczep holuTower Pro SG-92R
Wykaz serwomechanizmów

Relacja z budowy modelu na forum ADW, kliknij TUTAJ

Film z oblotu modelu szybowca CZAJKA bis.
Masz pytanie? Kliknij tutaj by zadać je autorowi.
Translate »