Czajka bis
Pierwszy egzemplarz Czajki bis został oblatany na wiosnę 1936r. przez Kazimierza Kulę w Starej Miłosnej pod Warszawą. Pierwsze Czajki bis nosiły numery rejestracyjne SP-678 i 679. Czajka bis różniła się przede wszystkim konstrukcją kadłuba. Kabina została wykonana ze sklejki i stanowiła integralną konstrukcję przodu kadłuba. Obie belki otrzymały przekrój teowy. Szybowiec wszedł do produkcji seryjnej w Warsztatach Szybowcowych w Warszawie, gdzie zbudowano kilka serii po 10 i 20 sztuk.
źródło: Szybowiec przejściowy CZAJKA, T. Murawski 2020
Model szybowca Czajka bis został opracowany w TurboCAD. Konstrukcja klasyczna balsowo-sklejkowa. Szybowiec jest przystosowany do sterowania 4 kanałowego – Lotki, ster wysokości, ster kierunku. Opcjonalnie wyczep.
Parametr | Wartość |
---|---|
Rozpiętość | 2000mm |
Długość | 1090mm |
Wysokość | 400mm |
Profil | MS3-11 Retro |
Środek ciężkości | 65mm-84mm |
Waga do lotu | 1400g |
Pokrycie | Folia Oracover Antique |
Powierzchnia sterowa | Serwomechanizm |
---|---|
Lotki | Tower Pro SG-92R |
Ster wysokości | Hitec HS-81 |
Ster kierunku | Hitec HS-81 |
Wyczep holu | Tower Pro SG-92R |
Relacja z budowy modelu na forum ADW, kliknij TUTAJ
Do oblotu użyty był samolot Tukan pierwszej generacji, jeśli szukasz holownika, zobacz nasz najnowszy elektryczny holownik, Tukan Bis
Masz pytanie? Kliknij tutaj by zadać je autorowi.